Renault Zoe
Zo gaat het verder
Een grote, luxueuze elektrische auto bouwen is makkelijk. Er is voldoende ruimte voor accu's en op de totaalprijs van de auto is het aandeel van de accu's gering. Renault stelde zich in 2013 een grotere uitdaging: bouw een compacte, voordelige elektrische-auto om zo de drempel tot elektrisch rijden te verlagen: de Zoe. Lees hoe het verder gaat met de Zoe in 2017.
Renault wil met de Zoe elektrisch rijden bereikbaar maken voor een grote doelgroep. Daar slaagde de Zoe al in met de prijs, vormgeving en rijeigenschappen. Daar komt nu een actieradius van 400 km bij.
Plus
- nette prijs
- bruikbare actieradius
- uitstekende rijeigenschappen
Min
- geen ondersteuning voor Apple CarPlay / Android Auto
- Voorstoel en gordel niet in hoogte verstelbaar
Conclusie
Renault wil met de Zoe elektrisch rijden bereikbaar maken voor een grote doelgroep. Daar slaagde de Zoe al in met een nette prijs, aantrekkelijke vormgeving en natuurlijk de uitstekende rijeigenschappen die kenmerkend zijn voor iedere elektrische auto.
Voor modeljaar 2017 zijn het uiterlijk of de uitrusting niet aangepast. Volgens Renault is dat om de prijs laag te kunnen houden, maar anno 2017 mogen zaken zoals ondersteuning voor Apple CarPlay of Android Auto toch wel worden verwacht.
In plaats daarvan heeft Renault alles in het werk gesteld om het belangrijkste bezwaar tegen elektrisch rijden weg te nemen: de beperkte actieradius. Voortaan kan de Zoe ZE40 op een volle batterij volgens de NEDC norm 400 km afleggen. Tijdens de diverse proefritten kwam dit op 300 km uit. Bovendien is het voortaan aan de klant om te kiezen voor huur of koop van de accu's, waarmee de Zoe in alle opzichten verder gaat dan voorheen.
Renault ZOE 9 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
2024 € 32.399,- incl. BTW
2024 € 34.669,- incl. BTW
107.287 km - 2016 € 8.950,-
45.512 km - 2020 € 19.950,-
75.467 km - 2014 € 5.999,- incl. BTW
86.669 km - 2013 € 7.250,-
3.003 km - 2023 € 29.940,- incl. BTW
7.010 km - 2023 € 29.650,- incl. BTW
39.220 km - 2019 € 23.750,-