Hyundai IONIQ PHEV

Wie van de drie?

De Hyundai IONIQ is een bijzondere auto. De IONIQ is namelijk leverbaar in drie versies, maar geen daarvan heeft een traditionele benzine- of dieselmotor. In plaats daarvan biedt de IONIQ de keuze uit een elektrische, hybride en plug-in hybride versie. De eerste twee waren al langer op de markt en nu is ook de plug-in hybride beschikbaar. Daarom is het nu tijd voor een derde test van de IONIQ en het antwoord op de vraag: wie van de drie?

Autotest | Hyundai IONIQ PHEV Wie van de drie?

De Hyundai IONIQ plug-in hybride biedt alle voordelen van een elektrische auto (comfort, prestaties, lage kosten), maar kan terugvallen op een benzinemotor wanneer dat moet.

Plus

  • extreem zuinig
  • ruim, praktisch en representatief
  • moderne uitrusting

Min

  • onoverzichtelijk koetswerk
  • verouderd kaartmateriaal navigatiesysteem

Conclusie

De Hyundai IONIQ was al leverbaar als hybride en elektrische auto. Nu komt daar een plug-in hybride (PHEV) versie bij en is het trio compleet. Alle drie de varianten zijn ruim, representatief en rijk uitgerust. Ondanks de uiteenlopende aandrijftechniek ontlopen de rijeigenschappen elkaar niet veel; die zijn in alle gevallen goed.

Welke van de drie zal het worden? De 100% elektrische IONIQ verdient de voorkeur. Die biedt het meeste comfort, de laagste uitstoot en de laagste kilometerprijs. De actieradius is ruimschoots voldoende en in Nederland is het aantal laadpunten zo groot, dat opladen geen enkel probleem vormt.

Voor wie geheel elektrisch rijden niet aandurft of op het platteland woont (waar beduidend minder oplaadpunten zijn) is de plug-in hybrid de volgende logische keuze. Op de korte afstand is de plug-in hybrid een volwaardige elektrische auto met alle voordelen die daarbij horen. Op de lange afstand kan worden teruggevallen op de vertrouwde benzinemotor, maar is het verbruik dankzij het samenspel met de elektromotor spectaculair laag.

De derde en laatste keuze is de hybride. Hybride was ooit bedoeld als overgangsvorm tussen de benzine-auto en de elektrische auto, maar nu de elektrische auto volwassen is, is de hybride overbodig. Maar welke variant het ook wordt, de IONIQ is veruit de fijnste auto die Hyundai op dit moment in het programma heeft.

Hyundai Ioniq 5 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod

verwijder alle filters Hyundai Ioniq

5 Resultaten gevonden zoekopdracht opslaan

Hyundai Ioniq Premium EV 39kWh | ¤ 19.950 na subsidie

63.952 km - 2019 € 21.950,- incl. BTW

Categorie
Hatchback
Brandstof
Electro
Kleur
Rood
Autozaak.nl
Almere, NL
Hyundai Ioniq Premium EV | Panoramadak | ¤14.950 na Subsidie

53.004 km - 2019 € 16.950,- incl. BTW

Categorie
Hatchback
Brandstof
Electro
Kleur
Wit
ECC Electric Car Company B.V.
Lelystad, NL
Hyundai Ioniq 5 58 kWh Style | ¤ 2000 Subsidie | Navigatiesysteem | Cruise Control | Led koplampen

11.811 km - 2022 € 34.945,- incl. BTW

Categorie
Terreinwagen/Pick Up
Brandstof
Electro
Kleur
Grijs
Wensink Occasions Emmeloord
Emmeloord, NL
Hyundai Ioniq 1.6 GDi Premium | Adaptive Cruise Control | Apple Carplay

124.390 km - 2017 € 13.950,-

Categorie
Hatchback
Brandstof
Hybride
Kleur
Blauw
ECC Electric Car Company B.V.
Lelystad, NL
Hyundai Ioniq Comfort EV Automaat NAV.+Clima Bj.:2018 NAP

210.055 km - 2018 € 10.999,- incl. BTW

Categorie
Hatchback
Brandstof
Electro
Kleur
Grijs
Autobedrijf Duran
Emmeloord, NL